Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Τα social media και οι Έλληνες


Το 53% των Ελλήνων χρησιμοποιούσε τουλάχιστον 1 πλατφόρμα social media το 2011, ποσοστό αυξημένο κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Το Facebook ηγείται και ακολουθεί το Twitter και το YouTube. Τα επιχειρηματικά blogs χρησιμοποιούνται σπάνια, ενώ η παρουσία των brands στις πλατφόρμες της κοινωνικής δικτύωσης έχει ενισχυθεί κατά 51% έναντι του 2010.

Μόνο το 30% των επιχειρήσεων/brands που βρίσκονται στο Facebook (18% στο Twitter) συμμετέχουν στο διάλογο. Παρόλο που οι χρήστες αναζητούν το διάλογο με τις επιχειρήσεις, οι εταιρείες δεν μοιάζουν να ανταποκρίνονται σε αυτή την πρόκληση.

• Το 60,1% κάνει καθημερινή χρήση των social media

• Το 44% σκοπεύει να αυξήσει τον προϋπολογισμό του για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

• Το 43% έχει 2-3 στελέχη που ασχολούνται με τα social media

• Το 83,1% υποστήριξε πως έχει συγκεκριμένη στρατηγική για την κοινωνική δικτύωση

Επίσης, η παρουσία μίας εταιρείας στα social media συνδέεται κυρίως με την εξωστρέφεια, την αμεσότητα, την καινοτομία και το χτίσιμο θετικής εικόνας. Διακρίνονται τρεις βασικοί τύποι επιχειρήσεων με βάση το βαθμό αντίληψης και τις συνήθεις πρακτικές αναφορικά με τα social media:

• Οι «customer control» επιχειρήσεις που επιζητούν τον «έλεγχο» των πελατών, το ποσοστό των οποίων είναι στο 40,3%. Πρόκειται για εταιρείες που εστιάζουν στην ευκολία χρήσης και επικοινωνίας του μέσου, στη διάχυση της γνώσης και στην ανάλυση πελατών καθώς και στην προσέλκυση νέων πελατών.

• Οι «image control» εταιρείες οι οποίες ενδιαφέρονται κυρίως για την εικόνα τους και αντιπροσωπεύουν το 31,2%. Eστιάζουν στη διαφήμιση και προώθηση προϊόντων, στη διάχυση θετικής φημολογίας, καθώς και στον έλεγχο και διαχείριση φήμης και την συλλογή απόψεων

• Οι «customer engagement» που εστιάζονται στη σχέση με τους πελάτες και το ποσοστό τους είναι στο 28,5%. Πρόκειται για επιχειρήσεις που εστιάζουν στην άμεση και γρήγορη επικοινωνία, στην εξυπηρέτηση πελατών, στο δέσιμο/χτίσιμο εμπιστοσύνης, στην ανταλλαγή απόψεων αλλά και τη δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι αποτέλεσμα έρευνας της MRB και έγιναν γνωστά στο 3ο Συνέδριο Social Media από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας που πραγματοποιείται σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη.

Για 3η χρονιά συνεχίζεται η συζήτηση για τα Social Media, για τις επιδράσεις και τις επιπτώσεις που έχουν στην αγορά, στην κοινωνία, στη ζωή μας. Φιλοδοξούμε να συγκεντρώσουμε τις διαφορετικές και –ίσως- αντικρουόμενες απόψεις, για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν και να συμμετάσχουν σε ένα νέο επικοινωνιακό περιβάλλον, το οποίο πλέον αλλάζει τον τρόπο συνεργασίας και επικοινωνίας όλων.
Στο Συνέδριο παρουσιάζονται τα ευρήματα νέων σημαντικών ερευνών για τα Social Media στην Ελλάδα, που έχουν διεξαχθεί από την MRB HELLAS σε συνεργασία με το Πάντειο, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Οι ενότητες του προγράμματος:
Ι. Παρουσίαση Ερευνών για τα Social Media στην Ελλάδα, Δ. Α. Μαύρος, MRB Hellas και σχολιασμός των ευρημάτων από Ακαδημαϊκούς .
ΙΙ. Οι Επιχειρήσεις και οι bloggers/digital personas Στελέχη επιχειρήσεων θα κάνουν τοοποθετήσεις και θα μιλήσουν για επιτυχημένα παραδείγματα καθώς και 3 Bloggers θα συζητήσουν τις δικές τους απόψεις.
ΙΙΙ. Εταιρείες Επικοινωνίας: Tίνος είναι το παιδί;
Στελέχη του κλάδου της Επικοινωνίας με συντονισμό από την πλευρά του Διαφημιζόμενου θα προσπαθήσουν να απαντήσουν το ερώτημα.
Keynote speaker Matthias Luefkens, Managing Director EMEA Β-Μ Digital, oμιλητής στο TEDxZurich και social media architect στο World Economic Forum.
Σχολίασαν και μοιράστηκαν την εμπειρία τους εκτός από τους bloggers, τους Ακαδημαϊκούς και τα στελέχη επιχειρήσεων, άνθρωποι των Media, νέοι επιχειρηματίες και δημοσιογράφοι, που δραστηριοποιούνται στα social media.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου